Benoeming interim directeur-bestuurder

Gepubliceerd op: 9 oktober 2024 14:59

De Raad van Toezicht van de Bibliotheek West-Brabant heeft afgelopen week de heer T. Kemperman benoemd tot interim directeur-bestuurder van de bibliotheek. Dit ter invulling van de periode tussen het vertrek van mevrouw R. Herman en het aantreden van een nieuwe, vaste directeur-bestuurder.

De heer T. Kemperman heeft een uitgebreide ervaring als directeur-bestuurder in de bibliotheeksector. Van 2015 tot aan zijn pensionering vorig jaar was hij in die functie verantwoordelijk voor Bibliotheek Rotterdam. In die hoedanigheid heeft hij rust weten te brengen in de interne organisatie na een periode van grote veranderingen en heeft hij de positie en het imago van de bibliotheek bij stakeholders sterk weten te verbeteren. De heer T. Kemperman is een directeur-bestuurder met een visie op zowel de inhoud als de organisatorische aspecten van de bibliotheek en werkt vanuit een verbindende en resultaatgerichte houding. De Bibliotheek West-Brabant is zeer verheugd dat hij bereid is om zijn ervaring, kennis en netwerk in te zetten voor onze organisatie.

De heer T. Kemperman zal formeel per 1 november aantreden. Mochten er naar aanleiding van dit bericht vragen zijn dan kan contact opgenomen worden met de heer Y. Lataster, voorzitter van de RvT (info@yannicklataster.nl / 06-22347068).