Opening IDO/Digi-Taalhuis spreekuur in Sint Willebrord

Gepubliceerd op: 18 september 2024 10:45

Op 17 september werd het Inloopspreekuur IDO/Digi-Taalhuis in gemeenschapshuis De Lanteern in Sint Willebrord op feestelijke wijze geopend. Roos Herman, directeur-bestuurder van de Bibliotheek West-Brabant deed dit samen met René Lazeroms, wethouder van gemeente Rucphen.

Je kunt bij het Digi-Taalhuis terecht als je aan de slag wilt met je basisvaardigheden: lezen en schrijven, rekenen en het omgaan met de computer. Bij het IDO, afkorting voor Informatiepunt Digitale Overheid helpen we je verder als je het lastig vindt om digitaal contact te hebben met de overheid of de gemeente.

Deze spreekuren zijn een uitbreiding van het Informatiepunt Digitale Overheid waar iedereen in de bibliotheek terecht kan met vragen over het contact met de digitale overheid. Roos Herman: "We zoeken steeds vaker naar logische locaties voor deze spreekuren om het IDO uit te breiden. Want niet iedereen die het lastig vindt om digitaal contact met de overheid te hebben komt weleens in de bibliotheek. Wij proberen daarom ook te zijn op plekken waar deze mensen wél komen. Zodat we hen dáár kunnen helpen.
En we zijn hier alleen om mensen te helpen met vragen over de digitale overheid. Je bent ook welkom als je wilt oefenen met je basisvaardigheden."

Na de koffie met wat lekkers kregen bezoekers ook de mogelijkheid om met een praktische opdracht zelf te ervaren hoe lastig het is als je een taal onvoldoende beheerst. Als opdracht moesten zij metrokaartjes in Milaan kopen. Zodat zij konden ervaren hoe moeilijk het is om alledaagse dingen te doen als je een taal niet goed begrijpt.

Waar en wanneer?
Gemeenschapshuis De Lanteern in Sint Willebrord
Iedere derde dinsdag van de maand | 13:00 - 15:00
Klik hier voor alle data.

Je hoeft geen afspraak te maken en de hulp is voor iedereen gratis.