Opening vernieuwde jeugdafdeling bieb in Roosendaal

Gepubliceerd op: 7 oktober 2024 10:40

Hoera! De vernieuwde jeugdafdeling van de bieb in Roosendaal is geopend! Roos Herman, directeur-bestuurder van de Bibliotheek West-Brabant knipte samen met Klaar Koenraad, wethouder van gemeente Roosendaal en Ivo Weterings, Stadsdichter Roosendaal het lintje door.

Daarna barstte het feest los met superleuke activiteiten! Kinderen konden hun eigen buttons maken, een speurtocht doen, op de foto met een greenscreen en meedoen aan een te gekke silent disco. En natuurlijk konden er direct heel veel boeken geleend worden uit de collectie van de jeugdafdeling. Het was een middag vol vrolijkheid, creativiteit en leesplezier!
De nieuwe jeugdafdeling is mede mogelijk gemaakt met een extra subsidie van de gemeente Roosendaal. Alle jeugdactiviteiten die de bibliotheek organiseert, zoals het Media UkkieLab, de PeuterParade, de BiebFabriek en de CoderDojo vind je voortaan ook op de nieuwe jeugdafdeling.

Ivo Weterings schreef ook speciaal voor onze nieuwe jeugdafdeling een supermooi gedicht dat je hieronder kunt lezen.

Kom jij ook snel de nieuwe jeugdafdeling ontdekken?

Nog geen lid van de bieb? Klik hier. Tot 18 jaar kun je gratis lid worden!