Host (m/v/x) in Zevenbergen

Maak jij bezoekers wegwijs en enthousiast binnen alle mogelijkheden die de bibliotheek te bieden heeft? Word vrijwilliger in de bibliotheek.

Wie zijn wij?

Bij de Bibliotheek West-Brabant is iedereen welkom, ook als je geen lid bent. Voor een ontmoeting, voor een krantje aan de leestafel, voor een vraag over de digitale overheid, om te leren en jezelf verder te ontwikkelen of gewoon voor een boek. Ons assortiment is voor jong en oud en voor alle inwoners.

De bibliotheek is voor veel mensen een huiskamer van de gemeente. De plek waar je verhalen ontdekt, iemand ontmoet of waar je studeert. Vind jij het leuk om daar je bijdrage aan te leveren? Houd jij van aanpakken en maak je makkelijk contact met onze bezoekers? Weet jij als geen ander onze zelfservice mogelijkheden onder de aandacht te brengen? En word je blij van een aantrekkelijk gepresenteerde collectie? Word dan gastheer/gastvrouw bij de bibliotheek.

Voor ons team hosts in Zevenbergen zijn wij op zoek naar vrijwilligers.

Wat ga je doen?

Je maakt bezoekers wegwijs binnen de mogelijkheden van onze website en de online Bibliotheek, helpt ze bij het uitlenen en innemen van materialen via onze zelfservice en bij het gebruikmaken van onze kopieer- en printfaciliteiten. Als host zorg je, samen met je collega's voor het ontvangen van bezoekers, voor het helpen of doorverwijzen bij vragen en voor de uitnodigende uitstraling van de vestiging. Je zoekt gereserveerde materialen bij elkaar en ruimt ingeleverde boeken weer op. We vragen je regelmatig een handje te helpen bij onze activiteiten. Denk daarbij aan het ontvangen van groepen.

Waar en wanneer?

Door uitval van een vrijwilliger zijn wij op zoek naar iemand die tot medio oktober 2024 actief wil zijn als gastvrouw/gastheer in de bibliotheek in Zevenbergen. Na deze periode zal het dienstverband worden omgezet in een flexregeling, waarbij je stand-by staat als er iemand uitvalt. De locatie, dagen en tijden zijn als volgt:

Locatie: de bibliotheek in Zevenbergen (Kasteelweg 3 )
Dagen en tijden: iedere woensdag, 13:30 - 16:30

Vanaf half oktober: flexpool, afhankelijk van de bezetting 11:00 - 14:00 of 13:30 - 16:30 uur

Heb je wel belangstelling maar ben je niet beschikbaar op deze tijden/dagen? Of gaat jouw voorkeur uit naar een andere locatie? Maak dit dan ook kenbaar.

Wat bieden wij?

• Goede begeleiding door vaste collega’s;
  • Gratis bibliotheekpas;
  • Deelname aan (gratis) workshops en trainingen;
  • Eindejaarsattentie.

Wie zoeken we?

• Je bent digitaal vaardig. Op onze website, app en intranet kun je belangrijke informatie vinden en delen. Je helpt gemakkelijk bezoekers met de printer en de publiekspc’s. Bovendien kun je communiceren via email of WhatsApp;
  • Je spreekt en leest goed Nederlands. Informatie van internet en intranet kun je goed begrijpen en onze bezoekers sta je gemakkelijk te woord;
  • Je bent flexibel. Je helpt graag onze bezoekers en ondersteunt daarnaast graag bij onze activiteiten die ook wel eens op andere momenten plaatsvinden. Daarom vind je afwisseling binnen werkzaamheden en soms werktijden prettig;
  • Jij legt met iedereen contact en gaat waar nodig in gesprek. Je doet dit op een respectvolle en open wijze;
  • Je bent benaderbaar, vraagt door en maakt zaken bespreekbaar. Niet alleen met jouw collega's maar zeker met al onze bezoekers;
  • Je kunt samenwerken. Afspraken kom je na, je stemt af, biedt gevraagd en ongevraagd hulp en je draagt bij aan een goede werksfeer binnen het team;
  • Jij kunt tillen, bukken, lang lopen en staan. Soms zijn de werkzaamheden behoorlijk fysiek.

Bij een aanstelling in deze functie zal door de Bibliotheek West-Brabant een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) opgevraagd worden bij de overheid.

Ben je geïnteresseerd?

Vul het interesseformulier in via onderstaande knop.

Wij streven ernaar alle doelgroepen te bereiken en een inclusieve organisatie te zijn. Kandidaten die qua netwerk, ideeën en/of achtergrond een verrijkende aanvulling zijn, worden van harte uitgenodigd te reageren.

Interesseformulier vrijwilligerswerk