Bezoek de expositie 'Letters voor het Leven'

Gepubliceerd op: 3 oktober 2024 11:45

Bezoek tot en met 28 oktober de expositie 'Letters voor het leven' van het Leesoffensief Brabant! in de bieb in Roosendaal. Laat je inspireren en vooral motiveren om mee te bouwen aan het leesplezier van de huidige generatie.

Letters leer je door te lezen. Maar met de teruglopende lees- en taalvaardigheid van jongeren, dreigt een toename van laaggeletterdheid in de toekomst. Nu al zijn ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders laaggeletterd; zij hebben moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Tijd om in actie te komen, dus!

Inspirerende expositie

Met de rondreizende expositie 'Letters voor het leven' laat het Leesoffensief Brabant zien wat kinderen kunnen bereiken door te blijven lezen. Bekijk de expositie en laat je inspireren en vooral motiveren om mee te bouwen aan het leesplezier van de Brabantse jeugd. Zo verbeteren we hun schoolprestaties. Vergroten we hun kansen op de arbeidsmarkt. Meer lezen is meedoen in de samenleving. Meer lezen is meetellen.

De expositie is gratis te zien tijdens de openingstijden van de bibliotheek in Roosendaal.

Klik hier om de openingstijden te bekijken

Over Leesoffensief Brabant

‘Letters voor het leven’ is een campagne van Leesoffensief Brabant. Ontstaan vanuit het besef dat het anders moet. Met de rapporten over de teruglopende lees- en taalvaardigheid van jongeren als aanleiding, geeft het Leesoffensief met de campagne de provincie een impuls aan leeskracht. Door intensieve samenwerking met gemeenten, provincie, kinderopvang, basis-, voortgezet en beroepsonderwijs en bibliotheken gaat het Leesoffensief Brabant voor een geletterde jeugd.

Klik hier voor meer informatie over 'Letters voor het leven'.